2.2 KiB
title | ref | permalink | redirect_from | description | tags | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
But… | ma | /but/ |
|
There are a ton of reasons to abandon Social Media, but there are a lot of arguably equally valuable ones not to do so. Here I will go through the main ones and show how nuch they are not completely valid. | l10n |
…I work with Social Media!
The great thing about experiments is that individually and in one’s own private life they can be pursued and changed without any bounds or constraints; unfortunately, almost any work today is somewhat entangled with Social Media.
Nevertheless, you can try to address your boss and explain them the matter, or even sharing with them this very website.
Please do not drop this just because you work with Social Media! You can be part of the beginning of a revolution, where even Social Media Managers and employees of the Social Media industry start a new and more ethical way of living, promoting healthier Social Media platforms from the inside.
…I will be alone and isolated from the rest of the world
This is probably the objection I answer to the most. If I said this is not true, I would most definitely be lying. Often times (but less and less every day) I get a strong impulse of looking at my friends’ stories on Instagram, or when a friend hands me their phone to look at a meme, I find myself scrolling without control their feed, since I kind of missed it.
Among the solutions I
Questa è probabilmente la replica che più comunemente ricevo. Se dicessi che non è vero, mentirei spudoratamente. Anche a me, in molti casi, viene una voglia matta di guardare le storie su instagram di amici che non vedo da un pezzo, o quando un amico mi porge il telefono per guardare una meme su un social, mi trovo a perdere alcuni minuti a scrollare il suo feed, come se mi fossi dimenticato della sua esistenza.
Fra le soluzioni ci sono molteplici sistemi per minimizzare la distanza il più possibile, ma ovviamente non sarà mai possibile fare come se nulla fosse.
Proprio per questo motivo, l'obiettivo che è necessario porsi è ragionare in un'ottica secondo cui i Social Media dovrebbero smettere di essere